همشهری آنلاین : فرهاد رهبر در بازدید رئیس دانشگاه لبنان از دانشگاه تهران از اعطای بورسیه به تعدادی از مربیان دانشگاه اسلامی خبر داد و گفت: برای آغاز همکاری دانشگاه تهران با دانشگاه لبنان آمادگی خود را برای اعطای بورسیه به تعدادی از مربیان دانشگاه اسلامی اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن چلبی با حضور در دانشگاه تهران ضمن دیدار با فرهاد رهبر، تفاهم ‌نامه همکاری با این دانشگاه امضا کرد.

فرهاد رهبر در این دیدار، در ارتباط با اعطای بورسیه به برخی مربیان کشورهای اسلامی گفت: آغوش دانشگاه تهران برای همکاری با دانشگاه‌های لبنان باز است و برای آغاز این همکاری دانشگاه تهران آمادگی خود را برای اعطای بورسیه به تعدادی از مربیان دانشگاه اسلامی اعلام می‌کند.

وی با اشاره به نقش بسیار مهمی که رئیس دانشگاه لبنان در هدایت دانشگاه‌های لبنان دارد، خطاب به چلبی تاکید کرد: قطعاً شما می توانید نقش موثری در این ارتباطات داشته باشید و ما می توانیم از تجارب شما برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها در ایران استفاده کنیم زیرا افکار شما می تواند در گسترش افکار اسلامی در جهان موثر باشد.

رئیس دانشگاه تهران، ضمن اعلام آمادگی این دانشگاه برای همکاری با دانشگاه لبنان گفت: ما این آمادگی را داریم که در زمینه ‌های تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه ‌ها و همایش ‌های مشترک با دانشگاه اسلامی لبنان همکاری داشته باشیم.

دکتر حسن چلبی نیز در این دیدار ضمن ستایش موفقیت‌ های علمی ایران و دانشگاه تهران گفت: امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تهران و دانشگاه اسلامی لبنان تنها مختص این دانشگاه نخواهد بود و به دانشگاه‌های دیگر لبنان نیز تسری خواهد یافت.

وی هدف از این دیدار را گسترش همکاری با دانشگاه تهران و همکاری در زمینه های مختلف دانست و اظهار داشت: از نظر ما دانشگاه تهران اهمیت بسیاری دارد و نام دانشگاه تهران در لبنان نام شناخته شده‌ است.

روسای این دو دانشگاه، تفاهم نامه ای را امضا کردند.

 

کد خبر 134569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز